Η αμερικανική εταιρεία Servo Yacht σχεδιάζει να εμπορευματοποιήσει μια τεχνολογία ηλεκτρικής ανάρτησης που έχει σχεδιαστεί για να παρέχει ανακούφιση από τη ναυτία στους επιβάτες.
Η Servo Yachts με έδρα την Καλιφόρνια είπε ότι ο νέος σχεδιασμός θαλάσσιας σταθεροποίησης που δοκιμάζεται στο Martini 7.0, ένα σκάφος καταμαράν 50 μέτρων, θα ανακουφίσει από τα συμπτώματα της ναυτίας για περίπου το ένα τρίτο των ανθρώπων που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι.
Σύμφωνα με την Εθνική Βιβλιοθήκη Ιατρικής των Ηνωμένων Πολιτειών, ένας στους τρεις ανθρώπους θεωρείται ιδιαίτερα ευάλωτος στην ναυτία που προκαλείται από την κίνηση. Περίπου το 80% του γενικού πληθυσμού είναι ευαίσθητο εάν εκτεθεί σε έντονη κίνηση.
Η Servo Yachts είπε ότι το Martini 7.0, που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με την εταιρεία συμβούλων σχεδιασμού Shuttleworth Design με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, ενσωματώνει νέες τεχνικές σταθεροποίησης που επιτρέπουν στο σκάφος να γλιστράει πιο ομαλά στη θάλσσα, αποφεύγοντας τα είδη κίνησης που συνήθως προκαλούν ναυτία στους επιβάτες. Η εταιρεία λέει ότι η τεχνολογία μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιονδήποτε τύπο θαλάσσιου σκάφους, συμπεριλαμβανομένων των superyachts, σκάφη εργασίας, ferry, υπεράκτιων σκαφών και πλοίων έρευνας και διάσωσης της ακτοφυλακής, μεταξύ άλλων.
Το σύστημα του Martini 7.0 συνδέει την κύρια καμπίνα με δύο δυναμικές γάστρες, οι οποίες προσαρμόζονται στο ύψος και τη γωνία των κυμάτων. Η τεχνολογία ηλεκτρικής ανάρτησης αντιδρά σε πραγματικό χρόνο στην κίνηση της θάλασσας. Στην πραγματικότητα, το διπλό κύτος του διαχειρίζεται και απορροφά τους διατοιχισμούς (rolling) και τους προνευτασμούς (piching), παρέχοντας αυξημένη άνεση στους επιβάτες.
«Με το Martini 7.0, πιστεύω ότι βρήκαμε έναν τρόπο να λύσουμε το πρόβλημα με τη ναυτία και να βελτιώσουμε σημαντικά την εμπειρία της πλεύσης, ώστε όλοι να μπορούν να απολαμβάνουν τα ταξίδια στη θάλασσα», δήλωσε ο David Hall, ιδρυτής της Servo Yachts.
Η Servo Yachts λέει ότι χρειάστηκαν οκτώ χρόνια για να αναπτυχθεί η τεχνολογία. Το Martini 7.0 είναι η επόμενη γενιά μιας σειράς μικρότερων πρωτότυπων σκαφών, που κυμαίνονται από 5 μέτρα έως 14 μέτρα, τα οποία αναπτύχθηκαν και δοκιμάστηκαν στον κόλπο του Σαν Φρανσίσκο.
Η εταιρεία είπε ότι στο Martini 7.0, σχεδιάστηκε με σκοπό να μεγιστοποιήσει τον χώρο διαμονής. Οι δύο γάστρες συνδέονται με τέσσερις μηχανισμούς που είναι τοποθετημένοι σε κάθε γωνία του καταστρώματος, το οποίο στεγάζει τον κύριο χώρο ενδιαιτήσεως. Η τεχνολογία ανάρτησης επιτρέπει έως και 3,6 μέτρα κάθετη διαδρομή σε κάθε γάστρα.
Σύμφωνα με τη Servo Yachts, η τεχνολογία είναι πολύ πιο αποτελεσματική από τις τρέχουσες κατασκευές θαλάσσιας σταθεροποίησης οι οποίες χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να αντιδράσουν στην κίνηση της θάλασσας. Το σύστημα απαιτεί επίσης πολύ λίγη ισχύ, καθόλου χρόνο προθέρμανσης και πολύπλοκα συστήματα υποπίεσης.
Εκτός από την πλήρη σταθεροποίηση, το σύστημα έχει επίσης τη μοναδική ικανότητα να συγχρονίζει την κίνηση του αναρτημένου καταστρώματος με έναν άλλο κινούμενο στόχο, μεταξύ άλλων κατά την ελλιμενισμό δίπλα σε ένα μεγαλύτερο πλοίο ή την ανάκτηση ενός μικρότερου σκάφους στη θάλασσα.
Ο David Hall είναι μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα στους αμερικανικούς τεχνολογικούς κύκλους. Απομακρύνθηκε από τη θέση του ως πρόεδρος της Velodyne Lidar νωρίτερα αυτό το έτος μετά από εσωτερική έρευνα και διαμαρτυρήθηκε για την τρέχουσα κατεύθυνση και την ηγεσία της εταιρείας. Παραμένει μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας.